Kalk Off

Strong acid bath descaler.

Characteristics

Why use

Acidic descaling cleaner specifically designed for daily and periodic cleaning of all acid-resistant bathroom surfaces. Its special formula ensures effective and rapid removal of limescale, greasy and organic dirt, and soap residues from sanitary fixtures, tiles, and faucets, restoring their shine. The perfect synergy between citric acid and sulfamic acid—effective also against rust stains—guarantees deep and thorough cleaning. The presence of surfactants and solvents gives the product effective action against stubborn dirt, facilitating its removal. Pleasantly scented with pine.

Highlight

The high concentration of solvents ensures a deep cleansing of the treated surfaces.
Thanks to its formulation with sulphamic and citric acid, it quickly removes limescale and greasy dirt.

Specifiche

SKU

KALK OFF

Codes and format

01501: 1 Kg

Packages

1 Kg x 12

Ph

Ph 1

Labels and cards

Follow the instructions on the back of the label to download the Safety Data Sheet

Resources

Test room

LA SOSTENIBILITÀ: UN VALORE SU CUI INVESTIAMO.

Vivere totalmente senza plastica per ora è solo un ideale. Ma si possono fare scelte sostenibili come l’utilizzo di plastica riciclata che permette di conservare i vantaggi della plastica come materiale da imballaggio, senza gravare troppo sull’ambiente. È il caso del Pet riciclato, che prende il nome di R-PET (Recycled PET).
Continue to read


STREET FOOD: I CLIENTI SCELGONO IL GUSTO DEL PULITO.

Lo street food, letteralmente cibo da strada, ha radici antiche. Già i Greci e gli antichi Romani amavano consumare i pasti fuori casa: le strutture di ristorazione, erano composte da un bancone con grandi anfore di terracotta per i cibi e un fuoco per riscaldarli. Oggi lo street food è molto diffuso e vanta una grande varietà di proposte culinarie sia italiane che etniche. Ma cosa fa la differenza? Non è solo il gusto del cibo. I clienti accordano la loro preferenza a chi garantisce non solo la qualità del cibo ma anche quella dell’igiene.
Continue to read